Sunday, September 2, 2012

Aroonia

Arooniasiirupit olen teinud ikka selle retsepti järgi. Ainult selle erinevusega, et marju pole ma purustanud eelnevalt.
Nädala keskel tunnistasin marjad küpseks. Mõistlik oleks nad siirupiks teha enne kui rästad p*rse pistavad. Seega peaks nad reede lõunaks korjatud olema. Minu liikumised selleks aga piisavalt aega ei andnud ja tänavused ilmad ei soosi ka just marjakorjamist. Niisiis sai kirja pandud Suur Päevakäsk. Plikad korjasid kaks 8-liitrist pange marju täis. Vinge.
Muide, ma olen märganud, et arooniatele võib tublisti rohkem vett peale panna, kui selles nam-nami retseptis. Täiesti tummine tuleb välja. Nonii, reede õhtul hakkasin hoogsalt tegema. Laupäeva lõunaks avastasin, et pooltest marjadest olen teinud 20 liitrit tõmmist. Teine pool marju veel järge ootamas. Retsepti järgi peaks sinna sisse minema siis 30 kg suhkrut. Hullumeelsus! Sellist väljaminekut ma küll omale lubada ei saa. Suhkrut panen vähem (täna hakkan siirupit keetma ja pudeldama), aga ...

Ülejäänud kaheksa liitrit marju viskasin praegu sügavkülma ja läheb hiljem koos õuntega pressi alla. Tuleb siis õuna-aroonia mahl. Jääme ootama, millal õunad pressimisküpsed on ja mahlapress esimest korda käiku läheb.

No comments:

Post a Comment